Welkom

Hmmm

New Member
Licensed User
Longtime User
Hallo en welkom bij de groep,

De beschikbare voices verschillen per fabrikant van devices.
Voor zover ik weet gebruikt de één Google TTS, 'n ander Pico en Samsung heeft, als ik het me goed herinner, EN, DU, FR, ES en IT.
Bij de Google voices ontbreekt het nederlands . Ik heb gezocht en gezocht, tot heden zonder resultaat.
Minder gebruikte talen, zoals Fins, Zweeds en Deens werken wel in Google TTS.

Wat je kunt doen is de sVox Engine en 'n nederlandse voice van sVox installeren. Ivona TTS zou ook nederlandse voices moeten hebben.

Succes,
Helen

Hi,

Dank voor je reactie.

Het was me niet opgevallen dat android niet antwoorde in het Nederlands terwijl dat wel gebeurd als je Engels hebt ingesteld. Ik dacht dat het TTS probleem zat bij B4A en niet in Android. Niet dus. Bedankt! Ik ga op zoek naar onder andere Ivona een sVox.

Fred
 

Hmmm

New Member
Licensed User
Longtime User
Hallo en welkom bij de groep,

De beschikbare voices verschillen per fabrikant van devices.
Voor zover ik weet gebruikt de één Google TTS, 'n ander Pico en Samsung heeft, als ik het me goed herinner, EN, DU, FR, ES en IT.
Bij de Google voices ontbreekt het nederlands . Ik heb gezocht en gezocht, tot heden zonder resultaat.
Minder gebruikte talen, zoals Fins, Zweeds en Deens werken wel in Google TTS.

Wat je kunt doen is de sVox Engine en 'n nederlandse voice van sVox installeren. Ivona TTS zou ook nederlandse voices moeten hebben.

Succes,
Helen

Hi
Dank voor je uitleg. Ik dacht dat de voices in B4A zaten, maar ik weet nu beter. Ik heb nu ook gezocht voor alternatieve Nederlandse voices maar het lijkt erop dat de sVox de beste is. Ik ga het in ieder geval proberen.

Nogmaals dank voor je reactie,
Fred
 

Jack Bodewes

Member
Licensed User
Longtime User
Hallo,

Super dat we nu ook een Nederlandstalig forum hebben.
Als vb6 programmamaker ben ik nu in b4a gaan programmeren. Heb nu al mijn eerste Guitar CXIO app in de playstore gezet.

https://play.google.com/store/apps/details?id=guitar.cxio

Zit nu met een overvloed aan ideeën om app’s te gaan maken voor telefoon en tablet.

Succes allemaal, misschien zien we elkaar wel eens een keer.

Jack.
 

Merlot2309

Active Member
Licensed User
Longtime User
Hallo Jack,

Welkom op het (zeer rustige) NL forum.
Je app ziet er mooi uit en goede recensies, altijd prettig.
Veel plezier en succes met alles.

Groeten, Helen
 

Jack Bodewes

Member
Licensed User
Longtime User
Hi Helen,

Super leuk dat je ook even naar mijn gitaar app heb gekeken.
Dank je wel voor je positieve reactie.
Heb inmiddels ook al een reservering app voor een sportcentrum ontwikkeld om squashbaan en of zonnebank te kunnen reserveren.
Deze is alleen in het Nederlands te downloaden in de playstore.
Ben nu bezig met een scheidsrechter app voor squash te maken met video livestream.
De scheidsrechter app is bijna af maar zit nu even mega vast met video livestream app. Het is nog een te schokkerig beeld.

Jack
 

Olivier Zeegers

Member
Licensed User
Hallo,

Sinds een paar dagen nieuw ! Bezig B4A te ontdekken ;-)
Heb redelijk wat programmeer ervaring maar niet voor Android.

Momenteel bezig met AudioRecord en AudioTrack om de user voice te laten opnemen en te laten terugspoelen om stukken opname te overschrijven...

Als iemand ideeen heeft hou ik me aanbevolen !

grtjs

Oli4
 

MathiasM

Active Member
Licensed User
Hallo iedereen

Ik ben net nieuw, zocht een makkelijke manier om Android apps te maken voor een projectje op het werk. Maar nu zie ik dat b4x ook op desktop werkt. Handig, tot nu toe werkte ik vooral in .Net en Xojo. Xojo is gelijkaardig, maar vééél duurder, dus ik denk dat ik de overstap naar b4j ga maken. Eerst nog eens rustig door de tutorial filmpjes gaan.

Ik ben een Belg, een Oost-Vlaming aangespoeld in West-Vlaanderen.

Tot laters!
 
Top