Android Question unsupported class file version 55.0

petr4ppc

Well-Known Member
Licensed User
Longtime User
Dear friends,

please for advice,
I think, I changed nothing in my PC (maybe some automatic windows update) and when I have tried today my code for SDK=33, which was correct and which was installed to my phone succefuly before month, I got now this error:

Compiling generated Java code. (25.56s)
Convert byte code - optimized dex. Error
PARSE ERROR:
unsupported class file version 55.0
...while parsing androidx/activity/lint/ActivityIssueRegistry.class
PARSE ERROR:
unsupported class file version 55.0
...while parsing androidx/annotation/experimental/lint/AnnotationRetentionDetector.class
Uncaught translation error: com.android.dx.cf.code.SimException: invalid opcode ba (invokedynamic requires --min-sdk-version >= 26)
Uncaught translation error: com.android.dx.cf.code.SimException: invalid opcode ba (invokedynamic requires --min-sdk-version >= 26)
Uncaught translation error: com.android.dx.cf.code.SimException: invalid opcode ba (invokedynamic requires --min-sdk-version >= 26)
Uncaught translation error: com.android.dx.cf.code.SimException: invalid opcode ba (invokedynamic requires --min-sdk-version >= 26)
Uncaught translation error: com.android.dx.cf.code.SimException: invalid opcode ba (invokedynamic requires --min-sdk-version >= 26)
Uncaught translation error: com.android.dx.cf.code.SimException: invalid opcode ba (invokedynamic requires --min-sdk-version >= 26)
Uncaught translation error: com.android.dx.cf.code.SimException: invalid opcode ba (invokedynamic requires --min-sdk-version >= 26)
UNEXPECTED TOP-LEVEL EXCEPTION:
java.lang.RuntimeException: Translation has been interrupted
at com.android.dx.command.dexer.Main.processAllFiles(Main.java:692)
at com.android.dx.command.dexer.Main.runMultiDex(Main.java:366)
at com.android.dx.command.dexer.Main.runDx(Main.java:291)
at com.android.dx.command.dexer.Main.main(Main.java:249)
at com.android.dx.command.Main.main(Main.java:94)
Caused by: java.lang.InterruptedException: Too many errors
at com.android.dx.command.dexer.Main.processAllFiles(Main.java:684)
... 4 more

Do you know what is this, please? Do you have some similar experience?
Thank you very much
p4ppc
 
Top